Det daglige arbejde i Paletten

Det daglige arbejde i Paletten.

Trygge børn lærer bedst!

Vi har i huset et tæt samarbejde og arbejder på tværs. Vi har fokus på at overgangene føles naturlige for børnene, og sikre os, at I som forældre også klædes på til barnets skift i løbet af Jeres barns vuggestue- og børnehavetid.
Vi har opdelt, men også til tider fælles legeplads, vi holder fredagssamlinger på tværs af hele huset, og har temaer og traditioner, hvor vi også mødes på tværs. Grupperne har også aktiviteter både alene, men også på tværs af stuer og teams, alt efter børnenes behov og udvikling.

tema

Dagens gang

Når vi åbner om morgenen, er der mulighed for at samles i vores fællesrum eller på én af stuerne. Dog er vi altid opdelt i afdelingerne, børnehave/vuggestue.

Det er vigtigt for os, at børnene får en god start på dagen, der er en voksen klar til at tage imod Jeres børn, og hjælpe dem i gang i overgangen fra hjem til institution. Som oftest kommer børnene hurtigt i gang med en aktivitet eller en god leg med vennerne.

Når vi har fået formiddagsmad og alle børnene er mødt ind - ved 9 tiden, kan dagens planlagte og spontane aktiviteter starte. Nogle udenfor på legepladsen, nogle på ture, nogle indendørs.

Efter vi har spist frokost, er der tid til ro og nærvær for sovebørnene. Og de øvrige børn leger enten på stuerne/eller på legepladsen. Der er altid mulighed for, at de børn der har behov for at sove til middag kan tage en lur, uanset om man er børnehave- eller vuggestuebarn.

Om eftermiddagen, og når alle er kommet op fra lur indtages eftermiddagsmad, derefter går de fleste af aktiviteter igen i gang, både inde og ude.

Når børnene hentes, er der gensynsglæde med forældrene, og dagen afsluttes på en god måde med et lille på gensyn og tak for idag.