Læringsmiljøer

Leg, læring og børnefællesskaber

Alle børn skal opleve at være en del af børnefællesskabet. Igennem leg og læring arbejder vi med, at børn får mulighed for at agere både som individ og i fællesskab. Det pædagogiske personale er rollemodeller i alle sammenhænge, og vi sørger for at etablere og tilbyde differentierede læringsmiljøer.

barn har malet et maleri

Børn udvikler sig igennem deres lærte færdigheder. De bliver bedre til at klare sig selv og de får mere overskud og selvtillid til at møde nye udfordringer, når vi møder dem, med netop dét, som de hver især mestrer.

et barn holder en vandrende pind

Læringsmiljøet skal udvikles i en konstant proces af refleksion, udvikling og evaluering.

Vi er fælles med barnet og familien om barnets dannelse, læring, trivsel og udvikling, og vi holder af at se børneperspektivet som en styrke, vi vil gerne involverer og inddrage børnene i deres hverdag. Vi ser børnene som medskabere af den læring der foregår, og lægger meget vægt på at alle børn skal ses, høres og anerkendes for lige netop den dé er.