Velkommen

Velkommen til Børnehuset Paletten.

Blomstermaleri lavet af børn

Vi er en integreret daginstitution med børn i alderen 0-6 år, beliggende i Ølstykke.

Vi er et børnehus beliggende tæt på grønne områder i et fantastisk nærmiljø med massere af muligheder. Vi er et hus som rummer 120 børn fordelt på to afdelinger i fire teams. Vi arbejder med børnene i mindre grupper, og har en god dynamik i hele huset, hvor vi sikrer at hjælpe hinanden. Børnene agerer i forskellige sammenhænge, og vi sørger for, at det er trygt og dejligt at være barn. Vi arbejder i teams med børnene, og har aldersopdelte gruppedage.

Vores legeplads lægger op til god leg og fordybelse og har skønne læringsmiljøer, som du kan være med til at udvikle.
Hos os tænkes læring gennem leg, og derfor prioriterer vi at skabe gode rammer for legen. Vi arbejder bevidst med vores egen positionering i legen med børnene, og ser desuden faglighed og udvikling af personalets kompetencer som vigtige faktorer for at skabe gode læringsmiljøer for børnene. Vi prioriterer tid til sparring og planlægning på vores teammøder, og vi er nysgerrige på arbejdet omkring børns initiativer, og anvender ICDP som arbejdsredskab til at understøtte den pædagogiske praksis. Børneperspektivet er et fokuspunkt, og er spændende at gå på opdagelse i.

I Paletten arbejder vi ud fra en anerkendende pædagogik, hvilket betyder:

• at vi vægter at møde barnet der, hvor det er.
  • at vi ser, hører og forsøger at forstå barnet.
  • at vi har en ressourceorienteret tilgang.
  • Vi tror på, at barnet altid gør det bedste, det kan.